تبدیل عکس شخصی به تابلوفرش
..هدیه مناسب زیبا و منحصر به فرد برای جشن تولد همه اعضای خانواده و بهترین کادوی عروسی و روز پدر و مادر و معلم ...
تابلوفرشهای شخصیتهای معروف
بهترین هدیه و یاد بود برای مهمانهای خارجی , برگزیدگان جشوارها و فستیوالها و همایشهای فرهنگی و ورزشی
تولید تابلوفرش آرم و لوگوی شرکتها
بهترین هدیه تبلیغاتی برای شرکتهای خصوصی و دولتی ارگانه و سازمانها

گالری تابلوفرش شخصیتهای معروف

فرش تصویر نلسون ماندلا
تابلوفرش سایز 100-150 سانت
فرش تصویر نلسون ماندلا
بافت فرش تصویر نلسون ماندلا در سایز 100-150 سانت به سفارش شرکتی از آفریقای جنوبی
فرش عکس رئیس جمهور گینه بیسائو
تابلوفرش سایز 100-150 سانت
فرش عکس رئیس جمهور گینه بیسائو
بافت تابلوفرش رئیس جمهور گینه بیسائو در سایز 100--150 سانت
تابلوفرش رئیس جمهور محترم
تابلوفرش سایز 100-70 سانت
تابلوفرش رئیس جمهور محترم
بافت تابلوفرش رئیس جمهور محترم سانت به سفارش و اهدایی کانون وکلای دادگستری مرکز
روسای بین المللی رشته ورزشی فروبال
تابلوفرش سایز 100-70 سانت
روسای بین المللی رشته ورزشی فروبال
بافت عکس روسای بین المللی رشته ورزشی فروبالدر سایز 100-70 سانت به سفارش فدراسیون فروبال ایران . آذرماه سال 1389
فرش شهدای روستای طهنه
تابلوفرش سایز فرش 6 متری
فرش شهدای روستای طهنه
بافت عکس شهدای روستای طهنه روی فرش 6متری به سفارش اهالی روستا خردادماه سال 1390
تابلوفرش شهدای  مسجد امام صادق
تابلوفرش سایز 35-50 سانت
تابلوفرش شهدای  مسجد امام صادق
بافت عکس شهدای مسجد امام صادق ع تاریخ اذرماه سال 1389
تابلوفرش مارتینیتی
تابلوفرش سایز 100-150 سانت
تابلوفرش مارتینیتی
بافت عکس ماتینتی رئیس فدراسیو جهانی کشتی در سایز 100-150 سانت به سفارش فدراسیون کشتی ایران
فرش عکس خانم نویسنده
تابلوفرش سایز 100-150 سانت
فرش عکس خانم نویسنده
بافت عکس نمایشنامه نویس آلمانی خانم کریستین هافمن روی فرش به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جشنواره تئاتر کودک تهران تابلوفرش خانم نویسنده بهمن ماه سال 1387
فرش تصویر اسقف اعظم گرجستان
تابلوفرش سایز 100-150 سانت
فرش تصویر اسقف اعظم گرجستان
بافت فرش تصویر اسقف اعظم گرجستان در سایز 100-150 سانت به سفارش شرکتی از گرجستان
سلمان خان
تابلوفرش سایز 50-70 سانت
سلمان خان
تابلوفرش سلمان خان بازیگر معروف هند به سفاش و اهدایی گروهی از خبرنگاران در جشنواره بالیوود فیلم اهدا این تابلوفرش به سلامان خان در جشنواره فیلم بالیوود هند در کانال تلگرام ما هست..https://t.me/gift_carpet
بنیانگذار شرکت انرژی
تابلوفرش سایز 100-70 سانت
بنیانگذار شرکت انرژی
تابلوفرش رئیس و بنیانگذار شرکت انرژی به سفارش و اهدایی جمعی از کارکنان به مناسبت چهلمین سال تاسیس شرکت انرژی
تابلوفرش محسن یگانه
تابلوفرش سایز 100-70 سانت
تابلوفرش محسن یگانه
تابلوفرش محسن یگانه خواننده محبوب به سفارش و اهدایی جمعی از هواداران به مناسبت تولد ایشون
شهید مدافع حرم
تابلوفرش سایز 50-70 سانت
شهید مدافع حرم
تابلوفرش سردار شهید حاج حسین همدانی
zaza pachulia
تابلوفرش zaza pachulia
zaza pachulia
قالیچه زرع و نیم تصویر زازا پاچولیا بازیکن معروف آتلانتیک هوکز

گالری تابلوفرشهای جدید چاپی

فرش عسل و ارسلان
سایز 50-70 سانت
فرش عسل و ارسلان
فرش چاپی عسل و ارسلان
دختر نوازنده
سایز 35-50 سانت
دختر نوازنده
تابلوفرش دختر نوازنده در سایزهای مختلف دیگر هم میشه تولید کرد
تابلوفرش بچه ها
سایز 35-50 سانت
تابلوفرش بچه ها
تابلوفرشهای بچه ها از تهران
فرش کوروش وماندانا
سایز 35-50 سانت
فرش کوروش وماندانا
تابلوفرش کوروش و ماندانا در سایزهای دیگر هم میشه تولید کرد
فرش آقای دکتر
سایز 50-70
فرش آقای دکتر
فرش تصویر آقای دکتر
فرش نوجوان
سایز 50-70 سانت
فرش نوجوان
تابلوفرش نوجوانی از تهران
تابلوفرشهای جشنواره علمی جنین شناسی
سایز 100-70سانت
تابلوفرشهای جشنواره علمی جنین شناسی
تابلوفرش های برترینهای چهارمین جشنواره علمی حوزه تولید مثل انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران
فرش شخصیتهای کارتونی
سایز 100-150 سانت
فرش شخصیتهای کارتونی
فرش شخصیتهای کارتونی اندازه ذرو نیم برای اتاق کودک
فرش لوگوی شرکت آرایشی بهداشتی
سایز 100-70 سانت
فرش لوگوی شرکت آرایشی بهداشتی
فرش لوگوی شرکت آرایشی بهداشتی خارجی
تابلوفرش دایی
سایز 50-70 سانت
تابلوفرش دایی
تابلوفرش دایی یکی از مشتریان خوبمون آقای حسینی از ارومیه
تابلوفرش آذربایجان
سایز 50-70 سانت
تابلوفرش آذربایجان
تابلوفرش سفارش مشتری از آذربایجان
تابلوفرش کرج
سایز 50-70 سانت
تابلوفرش کرج
سفارش تابلوفرش برای تولد از کرج
سفارشی از تهران
سایز 50-70 سانت
سفارشی از تهران
تابلوفرش سفارشی چاپی برای تولد از تهران
روحانیون
سایز 50-70 سانت
روحانیون
تایلوفرش روحانیون از تهران
اراک
دو سایز
اراک
تابلوفرش دوستانی از اراک در دو سایز 35-50 سانت و 50-70 سانت
سفارشی تصویر پدر بزگ از تهران
سایز 50-70 سانت
سفارشی تصویر پدر بزگ از تهران
سفارشی از تهران

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خلاقیت را بسیاری به معنای ایجاد یک ایده جدید و نو آوری را انتقال ایده جدید به یک شرکت جدید ، محصول جدید، خدمات جدید، فرآیند جدید و یا روش تولید جدید می دانند

جوزف اسکامپتر، مورخ اقتصادی نوآوری را اساس موفقیت در بازار اقتصاد تلقی می کند، دیدگاهی که فضای در حال تغییر و رقابتی امروز آنرا تقویت می کند. یک سازمان بدون خلاقیت و نو آوری، دوام نخواهد یافت بنابراین سازمانها بیشتر از قبل در جستجوی راههای ترغیب و پرورش خلاقیت و نوآوری سطح فردی و سازمانی می باشند.

در حیطه خلاقیت فردی؛ توانایی افراد در خلاقیت متفاوت است همین طور سازمانها نیز در انتقال استعدادهای افراد خود به محصولات و خدمات جدید متفاوتند.اگر فرآیند خلاقیت را دارای سه مرحله بدانیم؛ طرح ایده در نخستین مرحله قرار می گیرد که به شناخت افراد از محیط پیرامون بستگی دارد.آگاهی از فضای بازار و مشتری هاست که برای بهبود کیفیت شرایط و انگیزه ای برای نوآوری می شود.دومین مرحله پیشبرد ایده است؛ که بر خلاف طرح ایده که وابسته به روابط بیرونی ست پیشبرد ایده به فرهنگ درونی مکانی که باید ایده اجرا شود بستگی دارد. در یک جامعه ، ارزشهای حاکم در پیشبرد فرآیند خلاقیت بسیار موثر است.

در محیط های مرتبط با فرش عواملی مانند؛ حمایت های لازمه ازسازمانهای مرتبط، رویکرد عقلانی به حل مشکل، شناسایی طرح های ناشی از فکرهای بدیع وارزش گذاری کیفی عامل پیشبرد ایده است. ار دیگر سو، انعطاف پذیری مدیران جهت کنترل مشکلات احتمالی یک ضرورت است.سومین مرحله جهت دهی ایده به خلاقیت، تحقق این فرآیند می باشد. که می تواند نوعی راهکار برای کالای تولیدی فرش باشد . این مراحل شامل؛ مهندسی طرح، در نظر گرفتن ابزارهای جنبی، تولید؛ بازاریابی آزمایشی و تبلیغ فروش است.

از آنجا که میزان بالای نوآوری، سودآوری کوتاه مدت را کاهش می دهد این امر برای رشد دراز مدت اهمیت بسیار دارد.توفیق یک نوآوری، مستلزم تلفیق گسترده بخشهای مرتبط با

هنر- صنعت فرش است.ارتباطات مناسب متخصصان فنی با متخصصان اداری و مالی که مسئول نگهداری هزینه نوآوری در محدوده های عملی و اجرایی امرند ومدیرا تولیدی که به بهبود محصول جدید می اندیشند و در این زاه نیروی محرکه اندباید با مسئولین بازاریابی و مسئولین تبلیغات فروش همکاری کنند. تلفیق همه موارد ذکر شده به همراه ارتباطات غیر رسمی و معمول درون یک سازمان تاثیرات مثبتی بر نوآوری دارد.(استونر ۱۹۹۵)

از آنجا که تغییر و نوآوری شیوه زندگی بسیاری از افراد شده است و همسویی این امر با رسانه ها با نوآوری های جدید ادبیات کاربردی آن خلاقیت در عرضه محصو لی چون فرش حائز اهمیت است.

به لحاظ زمانی ابداع و نوآوری بعد از خلاقیت واقع می شود. خلاقیت به معنای ارائه چیز نو است در حالیکه نوآوری به معنی کاربرد همان چیز نو ایجاد شده و ارائه شده می باشد. خلاقیت عامل مهم سودآوری و رضایت مندی ست که در قالب فرصت های سودآور مطرح می شود.در زمینه تولید با سه سطح در مورد [کالایی مانند فرش ] با آن مواجه ایم:

– تولید محصولی کمیاب

– تولید محصولی غیر کمیاب با امتیازاتی ویژه

– تولید کالایی متمایز و جدید. (الوداری،۱۳۸۵، ۲۹۵-۲۹۶). در میان سه مورد بیان شده مورد در تولید محصولی غیر کمیاب با امتیازاتی ویژه، نیاز به خلاقیت نسبتا بالایی ست.

فرش یک کاای مصرفی ست و اطلاعات لازم از مخاطبان میتواند در بهینه سازی از تولید تا ارائه این کالا را شامل شود اگر زنجیره مصرف این کالا مخاطرات موجود و تجربیات گذشته مد نظر باشد.

مراحل زیر در راستای تولید و عرضه جدید محصول لازم به نظر می رسد:

– ایجاد ایده

– انتخاب ایده

– آزمودن و آزمایش ایده ای که انتخاب شده است

– هماهنگی آن با سبک تولید محصول

– تولید محصول(مثلا فرش)

– آزمون استراتژی تعیین جایگاه محصول

– تجاری نمودن محصول

که مورد آخر با طول عمر محصول و دوره رشد و زوال محصول در ارتباط است.

شهدخت رحیم پور-دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرش

رنگ آمیزی فرش دستباف

رنگ آمیزی فرش دستباف

مصاحبه با : استاد ابراهیم میرزایی

استاد عبدالله میرزایی بیش از ۴۰ سال در زمینه ی طراحی و رنگ فرش دستباف سابقه دارند. آغاز فعالیت ایشان در سن بسیار کم و ۱۰، ۱۱ سالگی بوده است. از استادان آقای میرزایی، استاد احمد ارچنگ، استاد جعفر رشتیان، استاد حاج عباس کرباسیان، استاد مهدی یی را می‌توان نام برد. استاد میرزایی بیش از۴ سال است که با دانشگاه هنر اصفهان همکاری دارند و «کارگاه رنگ و نقطه فرش» را برای دانشجویان رشته فرش تدریس می کنند.

«رنگ و نقطه ی نقشه ی فرش» از دروس کارگاهی مقطع کارشناسی رشته فرش است که با هدف آشنایی دانشجویان فرش با رنگ‌های کاربردی و سنتی فرش و چگونگی رنگ و نقطه کردن طرح‌های فرش در ۲ واحد ۴ساعته ارائه می گردد. نقشه ای که استاد در حال نقطه کردن آن بودند بنابر گفته ی ایشان، طرح قاجار است البته برگرفته از طبیعت و قاجار است در ابعاد پرده ای، حاشیه فرش کتیبه ای و طرح گچبری کارشده است.

 


استاد ابراهیم میرزایی


منظور از گچبری، طرح گچبری است یا از نظر رنگی، فرش ملهم از گچبری است؟

استاد: در طرح گچبری رنگ ها متناسب با طبیعت تغییر می کند. نسبت به متن رنگ ها محدودتر و نزدیک به هم هستند. استاد می‌فرمایند: طرح قاجار، رنگ های سنتی خود را داراست البته برای این طرح در فرش از ترکیب های جدید رنگی نیز استفاده می شود که در چهارچوب رنگ های شناخته شده ی فرش است. ما در نقشه کشی فرش، اصالت طرح و رنگ قاجار را حفظ می کنیم و اگر بخواهیم دقیقا همان طرح و رنگ های فرش یا بناهای تاریخی قاجاریه را استفاده کنیم به تکرار و تقلید می افتیم و طرح ها کلیشه ای می شوند. ما در همان چهارچوب، دست به ترکیب نقش،رنگ برای ایجاد نو آوری می زنیم.

تاثیر کاشی کاری نیز در طرح و رنگ فرش قاجار دیده می شود؟

استاد : بله همان رنگ های زمان قاجار چون صورتی و ارغوانی ها و همان رنگ هایی است که در طبیعت در گل ها و گیاهان دیده می شود. مثلا اگر در طرح، گلِ رز کاربرد داشته، نمونه ی همان رنگ از طبیعت، ساخته می شود مثل قرمز، صورتی سیر و روشن، لیمویی و طلایی؛ گل رز سفید و مشکی هم داریم که در رنگ آمیزی ها دیده می شود. که به این گل های طبیعت گرایانه، گل قاجاری یا گل لندنی و بیشتر گل فرنگ گفته می شود. چرا که چه از لحاظ رنگ آمیز و چه طرح نزدیک به نمونه ی طبیعی است.

بازار کدام رنگ ها بهتر است؛ قاجاریه با الگوهای طبیعت گرایانه و گل فرنگ با تنوع رنگی بالا یا دوره-های قبل از قاجار مثلا طرح و رنگ های صفویه با رنگ های خاص خودش؟

استاد : نمی توانیم بگوییم که صفویه بهتر از زندیه و قاجاریه است یا بالعکس. مهم ارائه دادن کار خوب است معمولا زمانی که کار خوبی به سبک صفویه انجام شود اینطور تصور می شود که سبک صفویه در رنگ خوب است در حالی که وقتی طرح و رنگ خوب و نو و اصولی ارائه شود چه صفویه و قاجاریه یا هر دوره و سبکی دیگر باشد مورد توجه بازار و مشتریان خاص خود خواهد بود.

رنگهای رنگ آمیز فرش چه رنگ هایی هستند؟

استاد : رنگ هایی هستند با خاصیت معدنی که تبدیل به پودر می شوند. برخی از این رنگ ها به دلیل کاربرد و قدرت رنگی، رنگ های مادر یا اصلی هستند چون لاجورد، شنجرف(لاکی)، سینکا، اُخرا، گِل ماشی و سُرنج که با این رنگ های اصلی انواع ترکیب های متنوع به دست می آید چون درجه رنگ های سبز ساقه ای روشن و سیر، سبز مینایی و … . از جوهر رنگ هم برای برخی رنگ‌ها مثل سبز یا مشکی استفاده می شود. گاهی از رنگ های صنعتی هم که امروزه گاه مرسوم شده استفاده می شود.

 معمولا فرش اصفهان چه حداقل یا حداکثر رنگی امروزه دارد؟

استاد : حداقل حدود ۱۱ و ۱۲ رنگ ولی حداکثر تا ۷۰ ، ۸۰ رنگ می رسد مخصوصا در مورد طرح های با ظرافت و پُرکار از نظر فضاسازی چون شکارگاه و نگارگری.

 لطفا در مورد آبی ها در فرش اصفهان، که از رنگ های خاص و پرکاربرد در فرش این منطقه است، توضیحاتی بدهید؟

استاد : می توانم به آبی فیروزه ای سیر و روشن، آبی خیلی روشن که به آبی ماسی معروف است، اشاره کنم. آبی های خیلی تیره نیز در فرش اصفهان داریم که سورمه ای ها هستند و با پودر سینکا(رنگ سفید) تونالیته ایجاد می کنند. فیروزه ای مسجدی، فیروزه ای دریایی و فواصل این تنالیته ها به شکلی هستند که بافنده در انتخاب نخ دچار اشتباه نمی شوند یعنی خیلی تنالیته ها نزدیک به هم نیستند.

 تفاوت رنگی که برای رنگ کردن متن و گل ها در نقشه استفاده می شود با رنگِ مورد استفاده برای نقطه کردن چیست؟

  استاد : برای رنگ گل و برگ ها و زمینه، بَست رنگ باید کم باشد ولی رنگ نقطه پرمایه تر و غلیظ تر است. در رنگ های با غلظت بالا کمی شکر برای جلوگیری از ترک خوردگی به رنگ اضافه می شود. صمغ(عربی) نیز برای چسبندگی بیشتر رنگدانه ها و رنگ روی کاغذ کاربرد دارد. برای یک کاسه رنگ دو سه قطره صمغ کفایت می کند. در پایانِ رنگ گذاری و نقطه کردن، روی کار روغن جلا می خورد تا این تخته نقشه چند بار قابلیت بافت داشته باشد چرا که روغن جلا علاوه بر ایجاد شفافیت و براق کردن رنگ های تخته نقشه، باعث محافظت نقشه در برابر سرما و آب و … می شود و به مرور هم با کشیدن یک دستمال خیس دوباره جلای خود را به دست خواهد آورد.

 نظر شما در مورد استفاده از نرم‌افزارهای طراحی و رنگ گذاری فرش چیست که در بین دانشجویان فرش با استقبال مواجه شده و در عین حال محدودیت های زمانی را کم کرده، یعنی در زمان بسیار کم می توانیم از یک طرح کاتالوگ رنگی متنوع و کاملی داشته باشیم؟

استاد : هیچوقت کار کامپیوتری نمی تواند کار دست را بگیرد. من تکنولوژی را رد نمی کنم ولی واگذاری صد در صد کار دست به نرم افزار نیز اصلا قابل قبول نیست. مشاهده می کنید من در کارگاهم کامپیوتر دارم و بسیار خودم و پسرم از امکانات نرم افزارهای مختلف کمک می گیریم اما به دید یک ابزار به آن نگاه می کنم نه هنر. معمولا کارهای کامپیوتری که در بیرون انجام می شود و تعدادی هستند متاسفانه اثر را خراب می کند چون بدون شناخت و دانستن اصول طراحی فرش و حتی سبک های فرش تنها با تقسیم فرش به عناصر و جابه جایی و چرخاندن و کوچک و بزرک کردن نقشمایه ها صرفا جهت زیبایی علاوه بر اینکه اصالت طرح را از بین می برند اکثر طرح های کامپیوتری شبیه هم شده است که هر دو مورد از معظلات هنر فرش ایرانی است.

متاسفانه از روی نا آگاهی و به دلیل قیمت مناسب، استقبال هم می شود. مثلا ترنج طرح بنده با لچک طرح استاد بزرگی مثل ارچنگ و … را با هم ترکیب می کنند و با تغییراتی که صرفا جهت زیبایی است و نمی شود آن را طراحی فرش ایرانی نامید به بازار عرضه می کنند. اما هنوز بنده مشتری های خودم را دارم که ارزش کار دست را درک می کنند و سفارش های خوبی هم دارم. استاد : بنده معتقدم بخشی از کار دست به ذهن و روح هنرمند بر می گردد. روح هنرمند در اثر، جریان دارد و انتقال این جریان با نرم افزار امکان پذیر نیست. عشق ایمان باور و … مفاهیم عمیقی هستند که همواره پشتوانه ی محکمی برای هنرهای سنتی ما بودند که بواسطه استفاده نادرست از تکنولوژی از بین خواهند رفت و وقتی این پشتوانه ها نباشد، مطمئنا نسل حاضر و دانشجویان ما هیچ دوستی و انس با هنرهای دستی و روش حفظ آنها نخواهند داشت.

 چگونه می توان در بین دانشجویان فرش با دروسی چون طراحی و رنگ و نقطه، علاقه و انگیزه ایجاد کرد؟

استاد : بنده در دانشجویانم علاقه ایجاد کردم چون کاری که به دانشجو می دهم یک طرح بسیار عالی است و پیشنهاد رنگی هم که به دانشجو می دهم، رنگ های بسیار پر جاذبه است. همواره دانشجویان می گویند که سر کارگاه شما خسته نمی شویم. از دانشجویان خرده و ایراد نمی گیرم. به دانشجویان دلداری می دهم چرا که با بازدید از بازار گاهی با نظرات نامناسبی از سوی بازاریان مواجه می شوند که مثلا این رنگ ها مرده است و انگیزه شان کم می شود اما من واقعیت را به آنها می گویم که اگر با تلاش در رشته و حرفه خود فعالیت کنید مطمئنا یک طراح، بافنده و یا یک تولید کننده ی موفق خواهید بود اما اگر صرفا فکر شما تجاری باشد بدانید که خیلی ها تا به حال دنبال سود اقتصادی بودند و طرح های انبوه تولید کردند و تکرار زیاد این طرح ها، ارزش طرح و رنگ را از بین برده است در مواردی.

مراحل آموزش رنگ و نقطه فرش به چه شکل است؟ کارگاه رنگ و نقطه‌ی فرش چگونه توسط شما مدیریت می شود؟

استاد : ابتدا شرحی درباره ی رنگ های سنتی فرش داده می شود. سپس طرح های خوب در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و یا طرح های خودشان را نقطه می کنند. نقطه کردن یا خفت ورچین کردن ابتدایی برای بدست آوردن مهارت و رفع اشکالات طراحی با مداد است در حالی که نقطه کردن نهایی با قلم مو ست و نیاز به مهارت بالایی دارد. رنگ و نقطه با نرم افزارهای طراحی نقشه فرش هم برای دانشجویان خوب است خوبه ما دانشجویان را تشویق می کنیم که کار با این نرم افزارها را نیز یاد بگیرند اما سیستم یک ابزار است در دست هنرمند نه اینکه هنرمند در خدمت انواع و اقسام نرم افزارها باشد.

 نظر شما در مورد تفاوت قیمت فرش دستباف و ماشینی چیست؟

استاد : ارزان بودن فرش بد هست و اینکه یک دانشجو نمی تواند برای شروع زندگی اش یک فرش دستباف خریداری کند بسیار بدتر. نگاه امروز به فرش، نگاه صنعتی است که از لحاظ تنوع و قیمت، فرش ماشینی متنوع تر و ارزان تر است ولی مضرات خود را هم داراست؛ ترکیبات مصنوعی، سُرب داشتن و حتی شیوه های سفیدبافی و چاپ در فرش ماشینی از معایب بزرگ است. پیشنهاد می کنم اگر قدرت خرید فرش دستباف برای جوان ها وجود ندارد از بافت هایی مثل گبه استفاده کنند. دانشجویان فرش بهترین کمکی که به خود و جامعه می توانند بکنند این است که فرش نیاز خود را، خودشان تولید کنند.

 اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فرش را در ایران چگونه می بینید؟ آیا رشته ی دانشگاهی فرش به اجتماع فرش کشور کمک کرده است؟

استاد : تا ۳۰ – ۴۰ سال گذشته تولید فرش بصورت تفننی بود و به تعداد انگشت دست تولید کننده متعهد و خوب داشتیم بنابراین فرش مقام اول جهانی داشت. اما بعد از انقلاب و با شروع جنگ، بازار کاذب برای فرش بوجود آمد و کسانی وارد این کار شدند که تنها دنبال سود اقتصادی بودند و خیلی ها حتی شغل خودشان را رها کردند و به دید تجارت به فرش نگاه کردند… از طرفی فقر و نداری در طبقه ی بافندگان و نبود سیاست-گذاری های درست باعث بوجود آمدن واسطه  یا دلالانی در فرش شد که نه سود را بافنده می برد و نه استاد کار فرش. بنده هم ناچارم به همان دلال، فرشم را بفروشم که سود اصلی را نه من می برم و نه بافنده.

نقشه فرش هایی داشتید که از آنها غیرقانونی کپی برداری شود؟ راهکار مناسب برای جلوگیری از این قبیل مشکلات در هنر طراحی فرش چیست؟

استاد : بله بوده اند اما در حال حاضر مرکز ملی فرش، نقشه ی فرش را ثبت می کند و این خیلی ارزش دارد. کارها شناسنامه دار می شود و پیگرد قانونی دارد. فقط طراحان و بافندگان باید به مرکز و شرکت سهامی فرش مراجعه کنند و اقدامات لازم را جهت شناسنامه دار کردن طرح خود انجام دهند.

- باتشکر از استاد گرامی جناب آقای میرزایی.

منبع : فرش هدیه تبریز

گالری آرم و لوگو

تابلوفرش  درساهود
تابلوفرش درساهود
تابلوفرش هدیه تبلیغاتی شرکت محترم و موفق درسا هود سایز 35-50 سانت .
تابلوفرش پست بانک احمدآباد انار
تابلوفرش پست بانک احمدآباد انار
تابلوفرش های تبلیغاتی سفارش و اهدایی پست بانک احمدآباد انار
تابلوفرشهای سفارشی بنیادملی نخبگان
تابلوفرشهای سفارشی بنیادملی نخبگان
تابلوفرشهای سفارشی و اهدایی بناد ملی نخبگان سایز 50-70 سانت بافت
تابلوفرش بانک پاسارگاد
تابلوفرش بانک پاسارگاد
تابلوفرش بانک محترم پاسارگاد سایز 35-50 سانت بافت
تابلوفرش هواپیمایی ایران ایر
تابلوفرش هواپیمایی ایران ایر
تابلوفرش هواپیمایی ایران ایر سایز 50-80 سانت
تابلوفرش گروه بازرگانی پرستو
تابلوفرش گروه بازرگانی پرستو
سایز 100-70 سانت - بافت
تابلوفرش آرم ورزش رزمی
تابلوفرش آرم ورزش رزمی
بافت آرم ورزش رزمی سایز 50-50 سانت . به سفارش جمعی از ورزشکاران رزمی تهران
تابلوفرش تبلیغاتی تهران فابریک
تابلوفرش تبلیغاتی تهران فابریک
تابلوفرش وان یکاد با نوشته تبلیغاتی شرکت محترم تهران فابریک سایز 35-50 سانت
فرش اسکناس ده هزار تومانی
فرش اسکناس ده هزار تومانی
بافت تابلوفرش اسکناس ده هزار تومانی سایز 50-100 سانت
قالیچه آرم شرکت دلمونته
قالیچه آرم شرکت دلمونته
قالیچه فرش لوگوی شرکت خارجی دل به سفارش و اهدایی شرکت محترم مهر بندر بوشهر